Předchozí strana Další strana

Moleiro

Na dnešek a na další den jsme si zapůjčili auto. Krátce po 9 hodině nám před hotel přistavili celkem nového Peugeota 206. Podepisujeme převzetí a za chvíli už vyrážíme na cesty. Naplánovali jsme si, že se podíváme na severnní pobřeží ostrova. Vyrážíme po dálnici směrem na západ. Po sjezdu z dálnice směřujeme na Săo Vicente. Nejedeme však tunelem, ale pokračujeme starou cestou přes sedlo Boca da Encumeada ve výšce 1083m. Cestou trochu sprchlo, ale v sedle se už počasí umoudřilo a je celkem dobře vidět. Nějakou dobu se tady zdržíme, uděláme pár fotek a pak již sjíždíme do města Săo Vicente.

Săo Vicente

Old route Săo Vicente - Porto Moniz

Po prohlídce města pokračujeme po severním pobřeží starou cestou do Porto Moniz. Tato trasa je dnes pouze jednosměrná a jsou z ní pěkné vyhlídky na pobřeží. Využíváme několika málo rozšířených míst , kde lze na chvíli odstavit vozidlo a kocháme se pohledy na hluboko pod námi bouřící oceán. Je po dešti a tak není nouze o vodopády, které mnohdy padají přímo na cestu. V Porto Moniz jdeme okouknout místní atrakci, bazény plněné mořským příbojem. Počasí dnes zrovna koupání nepřeje, přesto se ale najde pár otužilců, kteří vodu vyzkouší. Z Porto Moniz vyrážíme přes Santu na náhorní planinu Paúl da Serra.

Porto Moniz

Levada do Risco

Zastavujeme na parkovišti na místě "Nossa Senhora de Fátima" a po asfaltové cestě se vydáváme do oblasti zvané Rabaçal (3 - orientační mapka). Od horské chaty stejného jména lze navštívit hned několik levad. Jako první se vydáváme podél Levady do Risco k vodopádu Cascata do Risco. Bohužel počasí na focení moc nepřeje, protože horní partie vodopádu jsou schované v mracích. Levada pokračuje dále za vodopádem, ale tato trasa je již uzavřena. Vracíme se část cesty zpět a scházíme o stupeň níž k levadě 25 Fontes. Je už dost pozdě odpoledne a tak potkáváme jen pár lidí. Proti toku levady míříme k jejímu začátku, kde padá voda v několika desítkách malých vodopádů do jezírka, odkud pak vyúsťuje levada. Otáčíme a jdeme zpátky podél levady a pokračujeme až k místu, kde se levada zanořuje do několikakilometrového tunelu, kterým překračuje horský hřeben na jižní stranu. Odtud se pak, z části za silného deště, vracíme pěšinou zpět k chatě Rabaçal a dále k autu. Dokončujeme okruh přes planinu Paúl da Serra a ze sedla Encumeada se již za tmy vracíme zpět k hotelu.