Předchozí strana Další strana
Vennesla fjorden

22.6.2007 - Ráno nás budí hejna komárů a much, rychle balíme spacáky a jedeme pryč. Zastavujeme v Grovane na nádraží, kde začíná úzkorozchodná železnice s parním provozem. Jízdní řád ale není moc přívětivý, protože provoz na železnici je jen v neděli. Z Grovane jedeme do Vennesly, kde jsme si u jezera, hned za městem, vyhlídli místo pro náš poslední nocleh. Z Vennesly pokračujeme dále po vedlejší silnici č.454 přes Skarpengland do Stupsadu a dále pak po č.461 do Forlandu. V poledne zastavujeme u jednoho z velkého množství jezer za obcí Brådland na polední pauzičku.

Po obědě pokračujeme z Liknes do Kvinlogu a po silnici č.42 do Tonstadu a dále na sever po cestě č.468. Nedaleko Handelandu zastavujeme na prohlídku vodopádu Dorgefoss jehož vody padají do úzkého kaňonu překlenutého kamenným silničním mostem. Závěr odpoledne věnujeme přejezdu po panoramatické horské cestě, jejíž závěrečná část se kroutí v serpentinách z výšky nějakých 800 metru do osady Lysebotn na břehu Lysefjordu. Zde v místním kempu stavíme stan (190 NOK), a protože slunce svítí až do 10 večer, věnujeme zbylý čas obhlídce okolí.