Předchozí strana Další strana
Cesta na Lysebotn

23.6.2007 - Ráno opouštíme Lysebotn a vyjíždíme po horské cestě do výšky 600m, odkud začíná trek k jednomu ze známých míst Norska, vklíněnému šutru Kjeragbolten. Cesta jedním směrem nám zabere asi 2 hodiny. Cestou, která je v několika místech jištěna řetězy, nejdříve zdoláme 3 menší vrcholy až dojdeme na vyhlídkovou plošinu ve výšce 1000 metrů nad vodami Lysefjdu. Bohužel v čase naší návštěvy bylo na Kjeraguboltenu dosti mlžno a za hodinu čekání se nám vody fjordu pod námi ukázaly jen na velice krátký okamžik. Oželeli jsme tak ony známé fotky z tohoto místa a v odpoledním čase se vracíme zpět k parkovišti.

parkoviště u chaty Øygradsstøllen

Kjeragbolten

Lysefjord

Lysebotn

Po návratu z tůry vyrážíme na další cestu a míříme k vodopádu Månafossen. Projíždíme zimní středisko pod horou Storeknut po sezonně otevřené cestě č.45 s minimálním provozem. Z hlavní trasy odbočujeme do vesnice Gilja, projíždíme tunelem k Frafjordu a za vesnicí Eikeskog zastavujeme na malém parkoviště (platí se parkovné 20 korun). Tam přijíždíme kolem sedmé večer a protože je solidní počasí, jdeme jen tak polehku na vyhlídku k vodopádu. Cesta do kopce trvá asi 20 minut. Po návratu na parkoviště vaříme na místním piknikovém posezení večeři, a protože se nám již nechce jet dál, stavíme stan a nocujeme.