Předchozí strana Další strana
Preikestolhytta

24.6.2007 – Od vodopádu Månafossen odjíždíme po šesté ráno, nejdříve na trajekt Lauvvik - Oanes a pak na další "povinnou" zastávku, Preikestolen. Na parkovišti u chaty Preikestolhytta jsme poměrně brzy a na parkovišti je jen pár aut. Využíváme zatím poklidného rána a rychle vyrážíme na tůru na Preikestolen. Cesta nám trvá necelé dvě hoďky a nám se navíc daří odělat fotky meky všech turistů v Norsku úplně bez lidí. Na místě zůstáváme asi hodinu a poté se vydáváme z části variantní trasou zpět, navíc se téměř vyjasnilo, takže o daleké výhledy není nouze.

Trek na Preikestolen

Preikestolen

Lysefjord

Stavanger

Trek na Preikestolen

Naše další cesta vede na trajekt Hjelmeland - Nesvik a dále po silnici č.13 kolem jezera Suldalsvatnet. V Nesflatenu odbočujeme z hlavni cesty a za osadou Roaldkvam nacházíme nepoužívanou lesní odbočku, vhodnou akorát k postavení stanu. Navíc zde roste spousta lesních jahod, kterými si zpestřujeme naše večerní menu.