Předchozí strana Další strana
Holmenkollen

1.7.2011 - Ráno balíme a po snídani odjíždíme z kempu. Vyjíždíme ke skokanskému můstku na Holmenkollen, kde zanecháme auto na parkovišti a vyrážíme na obhlídku Osla. Nejdříve, přímo na Holmenkollenu, navštívíme Muzeum zimních sportů, kde je přehledná expozice o vývoji lyžování. Součástí prohlídky muzea je také výjezd výtahem na věž rekonstruovaného skokanského můstku. Po prohlídce muzea odcházíme na stanici metra, kterým se přesouváme do centra Osla. Dalším naším cílem je tzv. poloostrov můzejí a tak nastupujeme na loďobus. Po asi 15 minutách vystupujeme a míříme nejdříve do Muzea lodi Fram. Po prohlídce přecházíme do vedlejšího muzea Kon-Tiki a následně do Námořního muzea. Čas rychle pokročil a tak se rychle ještě přesouváme k Muzeu vikingských lodí. Na jeho prohlídku máme asi hodinu do zavíračky, která je v 18 hodin, ale protože muzeum není nijak zvlášt rozsáhlé tak nám to stačí.

Po muzejním maratonu se vracíme lodí zpět do centra. Nejdříve procházíme centrem směrem k hlavnímu nádraží, od něj se pak tramvajkou přesouváme do Frogner parku se sochami norského sochaře Gustava Vigelanda. Po prohlídce parku odcházíme na zastávku metra Majorstuen a odjíždíme na kopec na konečnou stanici Frognerseteren. Z konečné scházíme zpátky k můstku na Holmenkollen. K parkovišti docházíme po 10 hodině večer. Děláme si ještě pár večerních fotek Osla a pak už odjíždíme pryč z Osla. Jedeme po silnici č. 4 na sever. Někdy kolem půlnoci odbočujeme na vedlejší lesní cestu, kde pak na nějakém odstavném parkovišti nocujeme.

Holmenkollen - Fridtjof Nansen

Holmenkollen - král Olav V.