Další strana

Po noční cestě vlakem Os12839 a lehátkovým vozem R422 CASSOVIA do Prahy odlétáme Boeingem B737-800 OK-TVB patřící cpolečnosti Travel Servis naj jih španělska. Let z Prahy do Madridu proběhl vpohodě (ostatně posuďte sami: Stuttgart - 11582m 774 km/h -48°C, Bern - 11887m 763 km/h -50°C, Toulouse 12496m 770 km/h -53°C ....) a ve 13.37 jsme přistáli na španělské půdě. Přesouváme se pomocí letištního busu na vnitrostátní terminál a v 16,35 pokračujeme letadlem B737-800 EC-IXE AirEuropa do Malagy kde přistáváme v 17,22. Příměstkou rychlodráhou přejíždíme do Malagy na hlavní nádraží. Při vstupu do hlavní haly podrobujeme naše zavazadla rentgenové kontrole jako na letišti. Obstaráváme si jízdní řády pro oblast kterou chceme procestovat a v 19,15 odjíždíme vlakem vedeným motorovým vozem 596 005-9 do cílové stanice El Chorro (příjezd 20,05). Tento spoj je jediný za celý den, který v této stanici při cestě z Malagy zastavuje. Z nádraží je to pak asi 10 minut do kempu, kde pro dnešek končíme.

Malaga

El Chorro

Sobota 20.5.2006 - Dopoledne jdeme okouknout nástup do známého kaňonu El Chorro. Z kempu cesta mírně stoupá kolem přehrady která je po levé straně. Po pravé straně se klikatí železniční trať několika tunely a viadukty. Cesta končí před železničním mostem ústícím přímo do tunelu vyraženém v kolmé skále. Na starou královskou cestu, která vede kaňonem se lze dostat horolezeckou cestou od železničního mostu nebo lze projít tunely a na cestu nastoupit dále v kaňonu. Bohužel o víkendech, kdy je zde velký pohyb turistů, jsou tunely proti vstupu lidí hlídány pracovníky RENFE.

Sierra de la Pizarra

Vracíme se zpět a po obědě vyrážíme na tůru pod vrchol Sierra del Huma. Cestou nejrříve ve vsi v místním obchodě se sportovním vybavením kupujeme plynovou bombu k vařiči. Od nádraží míříme po spoře značené cestě "Sendero Haza del Rio", která se klikatí piniovým lesem vzhůru. Po hodině chůze jsme na rozcestí, odkud vede okruh "Sendero Sierra del Huma". My se vydáváme cestou vlevo nejdříve kolem opuštěného lomu a přes další piniový les vycházíme na pastviny pod vrcholem Huma. Z výšky 740 m.n.m. je fantastický výhled na hory za údolím s přehradou a horní nádrž přečerpávací elektrárny. Stejnou cestou se pak vracíme zpět do kempu.

Sierra del Huma

Neděle 21.5.2006 - Dnes odpoledne máme naplánovaný odjezd z El Chorro, takže po snídani vyrážíme na kratší tůru k horní nádrži přečerpávací elektrárny. Od kempu scházíme na hráz přehrady. Za ní asi po 300 metrech odbočujeme z asfaltové silnice vedoucí do Ardales a začínáme kamenitou po značené trase GR stoupat vzhůru k horní nádrži. Nahoru přicházíme kolem 11 hodiny. Z betonové hráze přehrady se otevírají výhledy do dalekého okolí. Děláme nějaké fotky a video. Před cestou zpět dolů si ještě odskočíme po krátkém hřebíku na výrazný vrchol s betonovou věží a soukromou rezidencí. Od ní je sqělý výhled do kaňonu El Chorro a železniční trať. Nafotíme nějaké fotky a svižným tempem scházíme do kempu, kde přicházíme ve 2 hoďky odpoledne.

Embalse del Conde de Guadalhorce

Sierra de la Pizarra

Gargante del Huma 1188 m

Rychle balíme stan a odcházíme na nádraží. V 15,11 nám jede jediný vlak který dnes stojí v El Chorru a to do Malagy, vedený moderní motorovou jednotkou řady 598. Z Malagy jedeme v 16,35 stejným vlakem zpět přes El Chorro do Bobadilly (příjezd 17,23). Z Bobadilly pokračujeme až v 19,29 do Rondy (příjezd 20,25). Z nádraží jdeme přes celé město asi 45 minut do kempu El Sur, který bude naší příští základnou.