Další strana

Nový Zéland

Země Velkého Bílého Oblaku

22.2. - 25.3.2004

Někdy na jaře v roce 2003 jsme se při výběru dovolené rozhodli, že si odskočíme na Nový Zéland.Začali jsme cíleně shromažďovat dostupné informace a podklady pro naši plánovanou cestu. V září jsme objednali letenky u GTS International. Konečná cena letenky s letištníma poplatkama byla pár korun přes 40 000. Po zvážení naší trasy jsme se rozhodli pro vlastní dopravu po ostrovech a tak jsme si asi 14 dní před plánovaným odletem objednali u půjčovny EZI Rent Car půjčení auta na celý plánovaný pobyt. Balení bylo celkem jednoduchou záležitostí. Nějaké oblečení, spacák stan, něco na vaření a hlavně kamera a foťáky.

V neděli 22. února 2004 jsme v 6:07 sedli na rychlíka z Ostravy do Prahy a v poledne jsme už byli na letišti v Ruzyni. Do plánovaného odletu nám tak zbylo dost času na poslední přípravy, vyřízení registrace pro volné míle u Lufthansy. V 19:20 s 10-ti minutovým zpožděním odlétáme, na palubě B737-500 - Poprad, do Frankfurtu. Letíme ve výšce 7300m rychlosti 750 km/h a za necelou hodinu jsme v Německu. Tam máme necelé dvě hodiny na přestup a tak se jen přemístíme k našemu gejtu a za krátký čas nastupujeme do B747-400 společnosti Lufthansa do Singapuru. Odlétáme kolem 23 hodiny, letová hladina 10500m, rychlost 940 km/h. Po 5-ti hodinách začíná svítat a tak postupně můžeme pod sebou pozorovat Írán, Pakistán, Indii a Indonésii. Po téměř 11-ti hodinách děláme kolečko nad Singapurem a přistáváme. Tady máme na přestup 4 hodiny. V tom čase vyřizujeme palubní lístky, využíváme volného internetu a posíláme nějaké SMSky a ve zbývajícím čase si důkladně prohlížíme zdejší letiště. Před 22 hodinou zdejšího času nastupujeme do B777-200 společnosti Singapore Airlines a odlétáme. Letíme ve výšce 10500 - 11300m rychlostí 940 km/h. Nad Austrálii svítá, buhužel celý kontinent je pod mrakem takže na zem nevidíme. Sledujeme tak aspoň naši trasu na malých LCD obrazovkách, které máme pře sebou na opěradlech. Na obrazovce můžeme taky sledovat některý z asi 30-ti filmů, poslouchat hudbu případně hrát hry s kýmkoli v letadle. Po 9,5 hodině letu jsme se přehoupli přes Jižní Alpy a přistáváme na půdě Nového Zélandu v městě Christchurch. Je úterý 24.2.2004 10:20 hodin.

Christchurch

Po celním odbavení a kontrole zavazadel, kdy nám byl odebraný a po 5-ti minutách opět vrácený náš stan který prošel dezinfikací, voláme z letištní haly do autpůjčovny. Přijeli pro nás dodávkou a zavezli nás do kanceláře. Zde podpisujeme smlouvu a platíme za půjčení auta. Dostáváme klíče od auta - Toyota Corsa, sedan , automat, 1500ccm, r.v.1998 - nakládáme věci a vyrážíme za dobrodtužstvím. Nejprve nakoupit něco na jídlo do supermarketu a pak do centra Christchurch dokoupit bombu k vařiči, měli jsme sebou VAR 2, a navštívit nějaké Ičko. Po počátečním rozkoukání nedělá jízda vlevo žádné větší problémy. Parkujeme v patrovém parkovišti na Lichfield street v centru města. Je kolem 17 té hodiny a parkování je už zadarmo. V krátkosti si prohlížíme historickou část města se známou katedrálou. Po prohlídce centra odjíždíme k pobřeží do kempu Old Brighton Holiday Park kde stavíme stan. Po večeři se jdeme krátce projít na pláž k pacifiku ale jsme celkem dost unaveni a tak jdeme brzy spát.

Pacifik

Středa 25.2.2004. Ráno vstáváme brzy a jdeme k pacifiku pozorovat svítání. Voda je dost studená a fouká vítr. Po snídani balíme a odjíždíme. Nejdříve se zastavujeme na nádraží v Christchurch, a pak už míříme na jih po silnici SH 1. V Rangitata odbočujeme na SH 79 a asi 20 km za Geraldine stavujeme v Kakahu Busch Reserv. Parkujeme u vstupu do rezervace. Počasí je dobré, je příjemně teplo a tak se vydáváme se na asi 2,5 hodinový okruh s výstupem na Pinnacles Lookout

Kakahu Bush Reserv

Po návratu z tůry jedeme dál přes Fairlie, kde dokupujeme nějaký proviant, a Burke Pass k jezerům Lake Tekapo a Lake Pukaki. Jízda po zdejších cestách je v pohodě, potkáváme tak 30 aut za hodinu. Děláme několik fotozastávek u zmíněných jezer. Navečer pak objíždíme jezero Pukaki a přijíždíme do Mount Cook Village. Stavíme stan v mísním DOC kempu. Cena za ubytování je 5 doladů na osobu, platí se tím způsobem, že po vyplnění potřebných údajů na přihlašovací lístek se vloží potřebný obos do obálky a ta se vhodí do schránky DOC, kontrolní ústřižek se pověsí na stan a to je vše.