Předchozí strana Další strana

Penón de Mures

Pondělí 22.5.2006 - Na dnešek jsme naplánovali kratší výlet po okolí. V 10 hodin vyrážíme z kempu směrem zpět do Rondy. Hned na kraji města uhýbáme na první křižovatce do leva a vydáváme se na cestu vedoucí mezi rozsáhlými olivovými háji. Cesta má několik nenáročných stopupání a klesání kolem panských usedlostí a kozích farem. Počasí přeje, je vysoká oblačnost a příjemně teplo. Asi po dvou hodinách jsme na nevýrazném sedle ve výšce 700 m.n.m., z kterého se otevírá výhled na cíl naši cesty - Benaoján.

Benaoján

Scházíme zvolna do údolí, přes silniční most se dostáváme na druhý břeh Río Guadiaro. Od Nádraží pak stoupáme po betonové cestě kolem mohutné krasové vyvěračky do samotného Benaojánu. Procházíme obcí, na jejímž konci zahýbáme vpravo do sedla Las Canchas. Z něj pak mírně se svažujícím chodníkem sestoupíme k železniční trati podél které dojdeme ke zrušené zastávce La Indiana. Za hodinu a něco se pak ocitáme pod strmými stěnami na kterých je vystavěna historická Ronda. Po staré cestě vystujeme podél ústí kaňonu Tajo de Ronda do centra. Po krátké procházce městem pak odcházíme do našeho kempu a prohlídku města necháváme na příští den.

Sierra de Juan Diego

Úterý 23.5.2006 - Je pěkné slunečné dopoledne a my vyrážíme do města. Celý den máme vyhrazený na prohlídku Rondy, hlavně její historické části se spoustou krásných zákoutí, která je vystavěna na strmé skále rozdělené úzkou soutězkou.