Předchozí strana Další strana

Je 12. červen 6 hodin ráno. V následujících dnech má být pěkné počasí a my vyrážíme na pár dní do země čokolády, sýra hor a železnic - Švýcarska. Ze severní Moravy jedeme pro nás klasickou cestou přes Brno, Vídeň a po salzburcké dálnici do Innsbruku. U Insbruku zajíždíme do rekreačního střediska Mieders posbírat informace o místním rodelbahnu, ale protože je už pozdní odpoledne, necháváme návštěvu střediska na příště. U Landeku sjíždíme z dálnice a míříme ke Švýcarské hranici. Tu přejíždíme v Samnaum, kde dobíráme levný benzín a navečer zatáboříme v malém klidném kempu v městečku Strada.

Samnaun - Val Maisas

Sur En

Val d´Uina

13. červen. Vstáváme do pěkného rána. Po snídani odjíždíme pár kilometrů proti proudu Innu do Sur En. Auto necháváme na parkovišti naproti kempu za dřevěným mostem a odcházíme na terk do Val d´Uina. Kolem potoka Uina procházíme kolem samot Uina Dadora a Uina Dadaint. Za druhou jmenovanou se cesta mění v pohodlnou pěšinu stoupající strmě k soutězce Il Quar. Soutězkou prochází cesta vytesaná do skály vysoko nad dnem údolí za použití několika tunelů. Ze soutězky vycházíme do široké nahorní planiny Alp Surpass. Z Alp Surpass pokračujeme dále až na Passo di Slingia - 2309m. Ze sedla máme nádherné výhledy na Alpy na italské straně a taky na dominantní hraniční hraniční horu Piz Sesvenna 3204m. Stejnou trasou se pak vracíme zpět do Sur En.